Salgsbetingelser for Mercedes-bruktbutikken W108.no


  1. Generelle vilkår
  • Disse salgsbetingelsene gjelder for alle kjøp gjennom w108.no.
  • Ved bestilling godtar kunden disse vilkårene.

  1. Produktbeskrivelse og tilstand
  • Alle bildeler er brukte, men beskrevet så nøyaktig som mulig med hensyn til tilstand, funksjon og eventuelle feil/mangler.
  • Kunden bør kontakte oss ved spørsmål om produktet før kjøp.
  • Mindre avvik fra beskrivelsen kan forekomme, da delene er brukt.

  1. Bestilling og betaling
  • Bestillingen utføres i nettbutikken w 108.no
  • Betaling foregår via Vipps som er integrert i nettbutikken, eller med Vipps på utleveringssted om dere ønsker selv å hente varen.
  • Priser er i NOK og inkluderer eventuelt merverdiavgift (hvis aktuelt).
  • Porto blir beregnet i nettbutikken, skulle det være større deler som ikke har noen fraktberegning avvent svar på deres forespørsel før eventuell betaling. Dette kommer klart frem i nettbutikken.

  1. Levering
  • Leveringstid avhenger av lagerstatus og transportør.
  • Vi sender normalt innen 3 virkedager etter betaling.
  • Leveringskostnader vises ved kassen i nettbutikken.
  • Varene er kundes ansvar fra og med tidspunktet de blir levert til avtalt transportør og sporingsnummer er overlevert.

  1. Angrerett og retur
  • Brukte bildeler kan være unntatt angrerett i henhold til lokal lovgivning.
  • Med mindre varen er unntatt for angre rett kan kjøper angre kjøpet av varen i henhold til angrerett loven, dette må skje innen 14 dager etter at kjøper har mottatt varen.
  • Kjøper sender en skriftlig melding i form av brev eller epost til selger om retur innen de 14 dagene.
  • Ved retur av varen og bekreftet stand får så kjøper refundert kjøpesummen. Kjøpers utgifter til eventuell inn og ut montering av varen samt returfrakt dekkes ikke av selger.
  • NB. Kundene må kontakte oss før retur for godkjenning.

  1. Reklamasjon og garanti
  • Brukte deler selges «som beskrevet» uten produsentgaranti.
  • Defekte eller feilaktige deler kan returneres innen 14 dager etter mottak ledsaget av en skriftlig forklaring på feilen sammen med informasjon fra ordre.
  • NB. Kundene må kontakte oss før retur for godkjenning.

  1. Ansvar
  • Vi er ikke ansvarlige for skader eller ulykker forårsaket av montering eller bruk av delene.
  • Kunden er ansvarlig for å sikre at delene passer til kjøretøyet.

  1. Personvern og data
  1. Tvister og lovvalg. Konfliktsløsing.
  • Eventuelle tvister løses i henhold til kjøpsloven og Norges lover.
  • Klager rettes til selger innen rimelig tid (Ref. punkt 5 og 6) Partene skl forsøke å løse eventuelle tvister i minnerlighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper ta kontakt med forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 40 06 00 eller www.forbrukertilsynet.no